Saturday, October 13, 2012

Filem - Taikun


Dear TaiKun,
WWWWHHHHHHHYYYYY????!!1!
sincerely, me

aku dah tengok filem nih dan... ... ... shoot me, please...

jalan citer?
y'know, dari tajuk nye, i didnt expect more! i could guess dier ada kene mengene dengan taiko gangster wak lu wak lu or sewaktu dengan nye!
bila masuk untuk 5 min pertama, its immediately about CD/DVD cetak rompak.
pastu, gaduh.
mula-mula, aku pikir:
"oww okey okey dier tunjukkan aper yang terjadi di sebalik citer ni, masalah-masalah n some sort like that. okay okay go on."
TAPI AKU AGAK TERKEJUT BILA UNTUK 40MIN SETERUSNYER ITS JUST CETAK ROMPAK, HASUT, GADUH! CETAK ROMPAK, HASUT, GADUH! CETAK ROMPAK, HASUT, GADUH!!
untuk gaduh kali ke, ntah kali ke-210 agaknye, aku cme nak jerit "STOP FIGHTING!!!"

y'know, masa tu aku suspek dah nmpak pattern nye; jual CD DVD cetak rompak kat kawasan geng lain, hasut itu ini, gaduh, ngadu kat bos, balas balik, gaduh, ngadu kat bos, balas balik, gaduh, settle, jual CD DVD cetak rompak... kalau betul pattern ni sampai habis citer.. well, too late to get a refund, folks...

lepas tunggu hampir 45min just CETAK ROMPAK, HASUT, GADUH, syukur akhir nye dapat tengok babak lain!... which is... spontaneous love scenes... ... ... WHHHAAATTT???!!
"WHOs THAT GIRL?! WHOs THAT GIRL?! WHATs THEIR BACKSTORY?! WHERE THEY CAME FROM?!"
jadi, kte kne terima je; Tai dan Kun ada makwe... ... ... makwe ntah datang dari mne yang dahagakan duit tanpa sebarang latarbelakang dan story... dan nme diorng Cinta dan Mami...? ... .. . .. ... good... .. .

setiap kali Along cakap dengan dialek sleng Cina tuh, aku rse cam ada benda yang cuba nak cabut tulang belakang aku dari mulut aku ke paler hotak aku... .. . itu baru 5min, dan bayangkan yang ITU untuk 1jam 25min seterusnye!
aku tau, aku agak sakit telinga biler tiap kali citer gangster mesti ada wak lu gua taiko abang besar dll. ..
TAPI YANG NI!!!... uuurrrgghhhhhhhh sweet sweet man man momantai...
dan tiap kali Along gaduh, aku cuma agak paranoid sebab nampak cam biler-biler masa je dier boleh kene sakit jantung... :|

lawak nye... just... uhuh...
aku admit ada sesetengah lawak nye yang menjadi tapi KEBANYAKKAN NYE tak.
aku cuma tersengeh 3 kali je, seingat aku.

oh ye, yang paling aku serius nak pecah paler.
like filem Kongsi, diorng asyik gne slogan filem "lu langsi lu mati" dalam citer...
TAPI YANG NI!!!... wow.... aku rse lagi kerap dari Kongsi...!
setiap kali diorng cakap ayat tu, aku dekatkan paler aku kat kerusi depan, gosok mata aku, garuk telinga aku, garu paler aku n pikir "wat hev ai don wif mai RM14.."

ending dier, memang aku rse cam ada orang tembak mulut aku ke hotak gne shotgun!
the twist is, guess what?!, Tai dan Kun is actually police officers~!!! :D .... ... .. . wait...
jadi... diorng ialah anggota polis yang menyamar sebagai samseng untuk tumpaskan 2 geng samseng dan aktiviti CD DVD cetak rompak n lucrah..?
kalau ye, jadi...
- naper Tai jenis yang mata duitan bila nampak duit?
- naper diorng belanja kan duit-duit tu kat makwe-makwe diorng?
- naper diorng berlagak samseng walaupun bercakap sama-sama dalam telefon?
- naper Tai macam beriya-iya ble nak amik 2 pelakon lucrah?
- naper diorng flash back masa Kun pura-pura tikam Tai?
- naper diorng cam bersalah ble anggota polis lain datang?
- naper diorng tak teliti, dokumentasi bukti-bukti sebaliknye dok kira duit jualan cetak rompak?
- (*insert more wat-de-hel stuffs here*)

dan diorng cakap ada nye Taikun 2..?  ... ... .. . siggggghhhhh*...

so, thats it. Taikun....
and i got nothing to say b'cause 50% of my brain cells already dead.. R.I.P dear brain cells... :(

i guess thats why only 3 people in the theater..
  
AyartDarriSihni, bye.

1 comment:

KhuFaDzLy Khu_FeRaRi said...

Ko banyak bunyi la der.. sapport la ckit filem local... tengok ajela.. ni memekak macam anjing.. semua benda tak kena.. ko wat sendirila filem.. aku nak tgk laku ke tidak.. mulut macam perempuan... puiihh!!!