Wednesday, May 9, 2012

Filem - Chow Kit



Dah tengok filem ni 2 hari lalu.
And... well… aku tak berapa enjoy sangat. :(

Aku tak boleh nak argue pasal benda ni berdasarkan kisah benar or tak
sebab aku pun tak tau aper yang betul-betul berlaku kat sne.

Personally, aku tak berapa prefer sangat jalan citer yang pertama tuh.
sebab… “really? Just like that?...”
mungkin aku tak tau, mungkin tu suma berdasarkan kisah benar.
But, c’mon, it’s a movie. Bagi interestin tp jangan lari dari jalan citer jauh sgt.
Macam gak citer Titanic. Fan-fan kata (idk, ye kot) perempuan tuh real n kisah dier yang benar.
But, seriously, percaya ker yang bahagian angkat tangan sama2 kat depan kapal, aksi kejar2, n the dramatic death scene? Kolo percaya, well ntah aku tak tau.

orang-orang dewasa berlakon was okey, I guess
but the kids… well… ‘baik’ sangat? Idk.
mungkin banyak pelakon yang ikut skrip bulat2.
aku assume ble tgok citer macam ni maybe dialog nye free style n also the camera,
tapi sebahagian nye je.

Transition dari satu babak ke satu babak always be fade in and out…
Dan personally tiap kali ada benda tuh, I be like “urrrgghhh”… “AARRGGHHH”…

Aku pun tak tau mula2 naper ada 2 cerita dan style nye berbez..-aaaahhhhhhh i see... 2 orang direktor rupanye..... mhmmm...

Itu dia, filem Chow Kit, for… idk… untuk orang yang nak tengok?
iNi ArDarLah AYart DarRi SinNi.

No comments: